Starporträt

Jennifer Garner

Jennifer Garner - Ex-Agentin und Dreifachmutter - ist wahrhaftig auf dem Teppich geblieben, nur ihr Ex Ben Affleck bringt sie sicherlich manchmal aus der Ruhe.

Jennifer Garner

  • Geboren , USA / Texas / Houston
  • VornameJennifer Anne
  • Name Affleck
  • Jahre46
  • Grösse 1.73 m
  • Partner Ben Affleck (geschieden); Scott Foley (geschieden)
  • Kinder Violet Anne  (*2005); Seraphina Rose Elizabeth  (*2009); Samuel  (*2012)

Biografie von Jennifer Garner

Eskapaden? Extravaganzen? Exzesse? Fehlanzeige. Jennifer Garner verkörpert das Mädchen von nebenan so gut wie keine andere. Wenig verwunderlich: Es ist die Rolle, die sie am besten kennt - sie ist quasi angeboren.

Südstaaten-Mädchen

Mit ihren zwei Schwestern wuchs sie in der Stadt Charleston in West Virginia konservativ, gutbürgerlich und behütet auf. Ihre Eltern, die Lehrerin Patricia Ann und der Chemie-Ingenieur William John Garner, achteten bestens auf ihre drei Töchter Melissa Lynn, Jennifer Anne und Susannah Kay. Und waren dabei ziemlich streng. "Ich bin das mittlere von drei Mädchen und keine von uns ließ sich Ohrlöcher stechen, trug Make-up oder Nagellack. Wir hatten glattes Haar, eine Länge. Wir haben das nicht in Frage gestellt. Wir sahen eben so aus", erzählt Jennifer über ihre Kindheit. "Manchmal scherze ich, dass wir nur einen Schritt von den Amish-Leuten entfernt waren … Wir haben auch kaum Filme gesehen."

In der Freizeit: Kirche und Ballett

Stattdessen gab es jeden Sonntag Kirche für das Seelenheil und klassisches Ballett für das körperliche Wohl. Schon mit drei Jahren fing Jennifer an zu tanzen - weniger von Talent als von Disziplin und Spaß getrieben. "Ich wollte einfach nur in meiner Balletttruppe gut sein." Später in der Highschool kam dann noch Saxophon "Sally" dazu, mit dem sie Teil einer Schulband war. Klarer Fall: Jennifer hatte ein Faible für die Bühne. "Ich war eine Balletttänzerin und das mündete irgendwie in Musicals. Ich war ständig auf Proben und glücklich über jede noch so kleine Rolle. Und so empfinde ich noch immer." Eine idyllische Kindheit, das weiß auch Jennifer: "Ich war ein glücklicher, kleiner Streber."

Ihr Start in New York

Umso härter war ihr Start in New York. Nach ihrem Schauspielstudium an der Uni in Ohio ging sie auf der Suche nach Erfolg Mitte der 1990er Jahre in den Big Apple, wie unzählige andere Mädchen vom Land auch. Jennifer wurde aus ihrer behüteten Welt gerissen. "Als ich nach New York kam, lebte ich zuerst neun Monate lang auf einer Futonmatratze in der Küche einer Frau. Ich habe ihr 400 Dollar monatlich bezahlt, während ich als Zweitbesetzung bei einem Broadway-Stück nur 150 Dollar die Woche verdient habe. Ich bekam Grippe und Bronchitis, weil ich mitten im Winter nicht mal einen warmen Mantel hatte", berichtet Jennifer über ihren Berufsstart. Sie verdingte sich als Platzanweiserin im Restaurant "Isabella's". "Ich treffe inzwischen Leute wie und , denen ich irgendwie bekannt vorkomme. Und ich denke: 'Das ist, weil ich euch jeden Mittwoch an Tisch fünf gesetzt habe'", meinte Jennifer später. Aber sie hielt durch - und bekam kleinere Rollen im TV, zum Beispiel in dem Film "Zoya".

Erste Ehe, erste Scheidung

Wer wirklich was will, der muss allerdings nach Los Angeles, das war auch Jennifer klar. Sie zog um. Ihre Ballettdisziplin zahlte sich dort irgendwann auch karrieremäßig aus: 1998 ergatterte sie eine Rolle in der TV-Serie "Felicity". Damit fand sie auch ihr Liebesglück - zumindest zunächst. Jennifer verliebte sich in ihren Schauspielkollegen und Produzenten Scott Foley und heiratete ihn 2000. Doch die Ehe scheiterte 2003 und wurde 2004 offiziell geschieden. Eine schmerzhafte, aber zugleich lehrreiche Erfahrung für Jennifer. "Während der Trennung habe ich mich wirklich furchtbar gefühlt. Aber ich hatte viele Menschen um mich, die mir sagten, dass ich einfach durchhalten müsste. Ich habe ein dickes Fell entwickelt", so die Schauspielerin.

"Alias" brachte den Durchbruch

Beruflich ging es unterdessen steil bergauf: Mit der Hauptrolle in der Fernsehserie "Alias - Die Agentin" schaffte Jennifer 2001 den internationalen Durchbruch und wurde 2002 sogar mit einem "Golden Globe" ausgezeichnet. Der Wirbel auf dem roten Teppich war der bodenständigen Brünetten nicht immer ganz geheuer: "Ich fühle Druck, wenn ich zu Filmpremieren gehe und es solchen Wirbel darum gibt, das perfekte Kleid zu tragen."

Der erste Film mit Ben Affleck

Jennifer wollte dennoch mehr – die große Leinwand lockte. 2001 übernahm sie einen kleinen Part in "Pearl Harbor". "Ich war einfach nur glücklich, in 'Pearl Harbor' mitspielen zu dürfen und meine vier Zeilen zu haben." Was sie nicht ahnen konnte: Hauptdarsteller Ben Affleck würde später ihr Ehemann werden. Doch zuerst sprang der Funke nicht über. Erst beim Dreh von "Daredevil" 2003 kamen sich Ben und Jennifer näher. Und zwar ganz romantisch: Er rettete sie bei einem missglückten Stunt. "Es war so, als wäre er Superman", schwärmte Jennifer.

Hochzeit in der Karibik

Die Hochzeit fand am 29. Juni 2005, nur wenige Monate nach ihrer Verlobung an Jennifers Geburtstag im April, in der Karibik statt. Und zwar im allerkleinsten Kreis: Nur Jennifer, Ben und Jennifers guter Freund und "Alias"-Kollege Victor Garber waren anwesend. Victor führte sogar die weltliche Trauung durch. Jennifer war damals schon mit ihrem ersten Baby schwanger. Inzwischen haben Jennifer Garner und Ben Affleck zwei kleine Töchter, Violet und Seraphina, und Sohn Samuel.

Die Ehe gerät ins Schwanken

Gerüchten um Eheprobleme trotzten die beiden immer wieder hartnäckig. "Wir sind sehr glücklich", hieß es als Antwort auf aufkeimende Trennungsgerüchte im Juni 2008. Ein wiederkehrendes Problem in diesem Kontext: übergroßes Faible für Poker, Wettspiele und Alkohol. Wer nach Las Vegas fliegt und die Kinder beim Kindermädchen lässt, braucht schon eine mehr als geduldige Ehefrau. Auch die Tatsache, dass Ben Afflecks Bekanntheit im Laufe der Ehe zunahm, ihre jedoch - obwohl sie stets weiter arbeitete - eher zurückging, war eine Belastung, wie einige Andeutungen Garners in Interviews zeigen.

Das Traumpaar scheitert – und rauft sich wieder zusammen?

Letztlich musste Jennifer sich eingestehen, dass auch die zweite Ehe gescheitert war. Am 30. Juni 2015, nur einen Tag nach ihrem zehnten Hochzeitstag, geben Jennifer Garner und Ben Affleck ihre anstehende Scheidung bekannt. Schock auf Twitter - wenn diese beiden sich trennen, welche Liebe soll dann noch sicher sein, so der O-Ton der Fans. Doch im Herbst 2016, ein Jahr nach ihrer offiziellen Trennung, wurden die beiden immer wieder miteinander gesichtet, wie zahlreiche Paparazzi-Fotos bewiesen. Insidern zu Folge haben "Bennifer" ihre Scheidung auf Eis gelegt und wieder zueinander gefunden. Kurzzeitig machten sogar Gerüchte um eine neue Schwangerschaft, sozusagen ein Versöhnungsbaby, die Runde. Sicher ist jedenfalls, dass Jennifer und Ben die Weihnachtsfeiertage zusammen verbracht haben. Viele dachten, wenn Ben Affleck seine Spielsucht und die gefährliche Liebe zum Alkohol in den Griff bekommt, stehen die Chancen für ein Liebescomeback sicherlich gar nicht mal so schlecht. Guten Willen zeigt er immerhin: Seit Januar 2017 wird der Batman-Mime immer wieder mit seiner persönlichen Suchtberaterin gesichtet, die ihm nicht von der Seite weicht, um Rückfällen vorzubeugen. Doch all die Bemühungen scheiterten: Im April 2017 wurde die Scheidung rechtskräftig. Immerhin gab es keinen erbitterten Rosenkrieg zu Lasten der drei gemeinsamen Kinder. Das Sorgerecht wollen sich Jennifer und Ben teilen. Wie schade, dass die Liebe der beiden Schauspieler es nicht geschafft hat.

Karriereaufschwung nach der Scheidung

Ob die offizielle Scheidung nun auch wieder frischen Wind in die Schauspielkarriere von Jennifer Garner bringen wird? Immerhin ergatterte sie bereits 2013 eine Rolle in dem hochgelobten und oscarprämierten Drama "Dallas Buyers Club", in dem sie bewies, was schauspielerisch in ihr steckt. 2017 kommt sie mit der Tragikomödie "The Tribes of Palos Verdes" in die Kinos und auch für 2018 sind bereits einige Projekte angekündigt, darunter die Buchverfilmung "Simon vs. the Homo Sapiens Agenda". Falls es mit der Schauspielkarriere aber doch nicht so steil gehen sollte wie erhofft, kann sich Jennifer Garner immer noch auf ihre sozialen Projekte konzentrieren. Seit Jahren unterstützt sie sehr aktiv die Organisation "Save the Children", meldete sich mit "Make Poverty History" zu Wort und setzt sich gegen Kinderarmut ein. Wir würden uns aber dennoch darüber freuen, das großgewordene Mädchen von nebenan wieder häufiger auf der großen Leinwand bewundern zu dürfen. 

Social Media von Jennifer Garner

When one shoots a cage fight, one must have a mouth guard. 😬🙊 #momproblems #2minutestomold #PEPPERMINTmovie

14.02.2018

Why yes, kind sir, we do have Thin Mints. #tistheseason #comeandgetem #whodoesntloveagirlscout

12.02.2018

You were formidable at 10, and are a force at 18. Happy birthday and tons of love, Yara Shahidi! XX #BUTTERthemovie #youstoletheshow #yourestillstealingtheshow😄

11.02.2018

Pretty much anything cool I’ve ever done on film has had my #WCW behind it-- either being her #badass self or, more often, urging me, coaching me, cheering me on from the sidelines as I do something half as well as she could. • #ShaunaDuggins and I started together on #Alias and have been a team ever since. She’s my #stuntdouble, a #soulsister and one of my favorite people. • Thank you, Shauna, for five seasons of Alias, a bunch of movies and 17 years of friendship. Thanks for being my better half and upping everyone’s game on #PeppermintMovie. I can’t wait for the next one. And I love you.❤️ XX #whereareourelektrapictures?? #lifebeforeiphone🙄 #womancrushwednesday

08.02.2018

That Christmas you were so proud (cocky😬😳) of the homemade bagels you baked for your family, you decided to make them again for #PretendCookingShow and...FAIL!! 🤦🏻‍♀️🚫👎🏼 #bagelfail #triedagainandfailedagain #screechcrashboom #staytunedforvictory

06.02.2018

Three years ago Ina Garten cooked for me on my birthday...today is her 70th birthday and if I was able to cook for her, it would only be because she taught me (and the rest of America) how. Thank you and happy birthday, Ina. Xx

03.02.2018

Blue corn chips are my nemesis. 😩🚫 Kale chips are my ✅✅. I bet your kids like them. 🤗🤗 My how: Kale. If you’re in LA it grows all winter. Dinosaur is best, but all kale works. Pick, clean, dry. Cut the rib out of the center of large pieces. Coat in olive oil. Add salt. Add grated Parmesan if you like. Oven at 200 degrees. Stick it in the oven, preferably on a cooling rack over a cookie sheet. Start checking periodically at 15 min, but wait until it’s crispy-- closer to 25 min. #toothpicksareamust #sneakyveggies Are kale chips ok with you, Be Well by Kelly?

01.02.2018

Did you know... Nursery rhymes are the building blocks of language? The cadence and rhymes help babies hold on to sounds and syllables and words, words, words! #talktoyourkids #readtoyourkids #rhymetoyourkids #PEPPERMINTmovie #ilovethiscrew

31.01.2018

Just like Mama Llama (voiced by ME on the new Netflix Family series, streaming TODAY!!! 😄) Birdie knows the power of a cozy chat on Mama’s lap. (Only I’m not really Birdie’s mom. She’s a dog.) 🐶 📚 #LlamaLlama #BookswithBirdie #MyLittleLlama

26.01.2018

In honor of the four brave souls lost in Afghanistan yesterday. “While we are united in our sorrow we remain determined to honor the legacy of those who lost their lives yesterday through the work of Save the Children. Our mission will guide us through this trying time – we will continue to serve the children of the world with hope and courage, and we will continue to defend the safety of the men and women who heed that call.“-- Dr. Jill Biden, Save the Children US Board Chair

26.01.2018

Me vs. pepper. Upshot: Not as cool as I thought I was. 🚫😎#soyouthinkyoucanfarm #regretregretregret

23.01.2018

Guess who has an opening night on #Broadway?!? My own #VictorGarber is starring in Hello, Dolly on Broadway!!! (Oh, and Bernadette Peters will be there, too.) Break a leg, Spy Daddy, I love you. #BernadettePetersismyhero #butVictorGarberismyspydaddy Photo: Guy Aroch for Entertainment Weekly

20.01.2018

Live streaming the school talent show from set = have your cake and eat it, too. #workingmom #pixelatedbutcute #imissthehugafter

20.01.2018

When the librarian finds a love note your son tucked into a picture book...♥️♥️♥️♥️ #actsofkindness #spreadlove #belikemlkjr #lovenote

15.01.2018

Pretend Cooking Show, Episode 2: Huckleberry English Muffins by Zoe Nathan. #icrackmyselfup #pretendcookingshow #notaprettybaker Get her very delicious cookbook here: http://amzn.to/2qUEOlI ----- Huckleberry English Muffins recipe: 3 cups buttermilk 2 tbsp active dry yeast 3 tbsp unsalted butter (room temp) 3 tbsp honey 6 cups bread flour 1/4 cup sugar 4 1/2 tsp kosher salt 1 cup cornmeal ----- 1. Warm 1 1/2 cups (355ml) of the buttermilk in a small saucepan, but do not boil. Place the remaining 1 1/2 cups (355ml) cold buttermilk in the bowl of a stand mixer with the yeast and whisk by hand to combine. Add the warm buttermilk to the cold buttermilk mixture and whisk to blend. Add the butter, honey, bread flour, sugar, and salt and mix on low speed with the dough hook attachment for about 1 minute, until the dough comes together. Increase the speed to medium-high and work the dough for about 2 minutes until smooth. • 2. Transfer the dough to a greased bowl, cover with plastic wrap, and refrigerate for 1 hour. • 3. Sprinkle 1/2 cup (80g) of the cornmeal on a clean work surface and dump the dough out onto it. Sprinkle another 1/4 cup (40g) of the cornmeal on top of the dough and flatten it into a disk with 1 inch (2.5cm) thickness. • 4. Sprinkle the last 1/4 cup (40g) of the cornmeal onto a sheet pan. With a 3 inch (7.5cm) round cutter, cut the English muffins from the dough. Cut them as closely as possible, minimizing the amount of scraps, as you cannot combine and reroll this dough. • 5. Arrange the English muffins, 1 inch (2.5cm) apart, on the sheet pan. Allow the dough to rise for 1 hour at room temperature. Or refrigerate overnight and allow to rise for 1 hour in the morning. • 6. As the English muffins near readiness, preheat your oven to 350F (180C) degrees. When the oven is hot, heat an ungreased griddle or large cast-iron pan over medium-high heat. Jen tip: 275F (135C) for the temperature of your griddle! • 7. Drop the English muffins onto the griddle and cook for about 1 minute on each side, until golden brown. • 8. Return the English muffins to the sheet pan and immediately bake for 8 to 10 minutes, until they feel light when lifted from the pan. If working in batches, bake each batch as it comes off the griddle. • These keep, tightly wrapped, at room temperature, for up to 3 days; or frozen, for up to 1 month. Enjoy! • Song: "Scrapping and Yelling" by Mark Mothersbaugh

14.01.2018

After decades and countless movies making me look better than I should, Deborah La Mia Denever and Peter Tothpal are happy to team up with Bart Mixon to make a mess of me every morning for #PEPPERMINTmovie. I’m just happy they clean me up enough to be mom at the end of the day. #mostimportantpartoftheirjob #nofacetimingfromtheset #dontscarethekids

10.01.2018

🔊 Sound on. A salute to all the parents. You can’t have a dancer without incredibly committed grown-ups. #TutuTuesday #stepofthecat ----- 📹: Philadelphia Dance Center

10.01.2018

Thank you, Oprah Winfrey. ❤️❤️❤️ (quote from #TheWisdomofSundays)

09.01.2018

Don’t be scared! It’s tastier than it looks! I started working with Be Well by Kelly a few months ago to get ready for #PEPPERMINTmovie and have had her smoothie every day for breakfast since. Today, I decided to play scientist and see if my Once Upon a Farm cold-pressed, organic purée (or baby food, if you’re a baby, but whatever) could be a substitute for fresh blueberries when I didn’t see any in the fridge. Yep, it could. 👏🏼👏🏼 ----- #fab4smoothie recipe: 2 scoops Primal Kitchen collagen protein powder (hot tip: I prefer the Chocolate Coconut Collagen Fuel) 1 tablespoon ground flaxseed 1 tablespoon chia seeds 1 tablespoon almond butter (if no one’s looking I use extra...😬) 1 1/2 cups unsweetened almond milk Handful of fresh spinach Small handful of ice Very small handful of blueberries (please see almond butter. Also true here. 🤷🏻‍♀️) ----- Mix all ingredients together in blender and enjoy.

06.01.2018

I immediately fell in love with Ana Dewdney’s illustrations when Llama Llama Red Pajama came out in 2005, but the more books she wrote the more I respected just how clever she was at helping kids talk about anger, frustration, the power of a tantrum, separation and the safety of a cuddle with mom. I’m so happy to be a part of this new iteration of Ana Dewdney’s work and thrilled for kids to continue to have fun with everyone’s favorite little llama-- that the joy that she brought to so many will live on.

05.01.2018

New Year, New Me. ----- #makeupbyrickbakerin2011 #themovieneverhappened😢 #turnsoutiwaspreggers🤷🏻‍♀️ #babiesarebetterthanmovies🤗 #happynewyear❤️

03.01.2018

I signed this letter of solidarity to stand with women across every industry in saying: #TIMESUP. The Times Up Now Legal Defense Fund provides subsidized legal support across industries to those who have experienced sexual harassment, assault, or abuse in the workplace. To learn more and read our letter--click here: http://timesupnow.com/

01.01.2018

There are so many festive Christmas books to put a jingle in your giddy up.🎅🏻🎄 Here’s a little list of Birdie’s faves: --Santa Claus the World’s Number One Toy Expert by Marla Frazee --Silver Packages by Cynthia Rylant (Warning: this will make you cry it’s so beautiful) --The Finest Christmas Tree by John and Ann Hassett --The Stickman by Julia Donaldson and Axel Scheffler --everything Mary Engelbreit --The Elves and the Shoemaker, based on the Brothers Grimm and illustrated by Jim LaMarche --The Little Reindeer by Nicola Killen #merrymerrychristmas #bookswithbirdie

22.12.2017

“Even the strongest blizzards start with a single snowflake.” ❄️ -- Sara Raasch #firstdayofwinter #betheblizzard

21.12.2017

I tried to do an Ina! What should I do next Ina Garten? #honeywhitebread #pretendcookingshow #emphasisonpretend #barefootforever Barefoot Contessa's Honey White Bread recipe: http://bit.ly/2z5BYt7 Song: "Scrapping and Yelling" by Mark Mothersbaugh

20.12.2017